365 låtar

som kräver en förklaring

175. If I Had A Boat (2010)

on April 16, 2015


Artister: James Vincent McMorrow Kompositör: James Vincent McMorrow

Utgivningsår: 2010 Album: Early In The Morning

__________________________________________________

Det här sorterar jag in i kategorin ‘artister jag inte vet någonting om, men vad gör det när det är bra?’.Typ!

James Vincent McMorrow är en irländsk singer songwriter jag copypastade in i detta inlägg. Inte för att jag inte bryr mig utan för att det är bra – akutbra, och jag pallar inte göra källarbetet. Det kan väl räcka såhär, eller?

Fast det är lite på gränsen! Lite för gråtmilt; lite för ‘jag mumlar och kommer undan med det för jag har akustiska instrument som sätter stämningen’. Som Seal på nåt slags neråttjack!? Men det är bra nog, och jag blir ledsen på ett glatt sätt av att höra “If I Had A Boat”. Det är en vistitel, kan jag tycka. Om jag hade en båt. Jag hade en gång en båt? Ehhhh, ja ja ….gråtmilt vacker sätter den fyr på aprilhimlen.

Gott så!

“If I had a boat, I would sail to you
hold you in my arms, ask you to be true”

Skriv en kommentera

