365 låtar

som kräver en förklaring

149. Hard Times (2007)

on November 25, 2014


Artist: The Parlor Mob Kompositörer: David Rosen, Mark Melicia, Nicholas Villapiano, Paul Ritchie & Samuel Bey

Utgivningsår: 2007 Album: And You Were A Crow

______________________________________________

En del låtar behöver inte så mycket introduktion. Vet ingenting om The Parlor Mob. Kan ju lätt googla mig till att de har släppt tre plattor men mycket mer än så bryr jag mig inte om att ta reda på. För det behövs ju inte.

Har av någon anledning fastnat för “Hard Times” men hur och när jag hörde den för första gången minns jag inte längre. Fast anledningen är ju enkel då det påminner mig starkt om annan retrorock. Jag vurmar ju för tillbakasträvare som The Black Crowes och Rival Sons så det här passar som hand i handske.

Och så tycker jag att sångaren har en grymt skön röst. Något skrikig kanske, men på nåt sätt påminner han om en annan sångare – vars namn jag glömt bort – i en grupp vid namn Salty Dog. Fast dem är det väl bara jag som minns, eller?

“Ain’t no remedy to recommend
hard times, in the hearts of young men”

Skriv en kommentera

